Prezes Zakładu Gospodarki Komunalnej Artur Michałek, został powołany na zastępcę Burmistrza Brzegu Dolnego. Jego miejsce w spółce zajął dolnobrzeżanin Arkadiusz Łuczak.
Z nowym Prezesem ZGK rozmawiał Jarosław Iskra:
Na wstępie prosimy o przedstawienie się mieszkańcom naszej Gminy.
Prezes Zakładu Gospodarki Komunalnej Artur Michałek, został powołany na zastępcę Burmistrza Brzegu Dolnego. Jego miejsce w spółce zajął dolnobrzeżanin Arkadiusz Łuczak.
Z nowym Prezesem ZGK rozmawiał Jarosław Iskra:
Na wstępie prosimy o przedstawienie się mieszkańcom naszej Gminy.
Mam 42 lata. Od urodzenia mieszkam w Brzegu Dolnym. Mam żonę Sylwię i trójkę dzieci: Paulinę, Marię i Adama. W 2001 r. ukończyłem wyższe studia „Zarządzanie i Marketing”, w 2014 r. studia podyplomowe „Zarządzanie Bezpieczeństwem i Higieną Pracy”, w 2018 r. menedżerskie studia podyplomowe „Zarządzanie Firmą”.
Od 1998 r. do 2016 r byłem zatrudniony w Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji gdzie przeszedłem kolejne szczeble kariery od pracownika fizycznego, brygadzisty, specjalisty ds. kosztorysowania, kierownika działu gospodarki ściekowej i transportu. Po połączeniu spółek ZWiK i ZGK w 2016 r. objąłem stanowisko kierownika działu wodociągów i kanalizacji. W marcu 2018 r. zostałem powołany na stanowisko Członka Zarządu a z dn. 01.12.2018 r. na Prezesa Zarządu ZGK sp. z o.o.
Proszę nam przybliżyć Pańskie przedsiębiorstwo. Jak duży obszar obsługuje?
Zakład świadczy usługi w zakresie zadań własnych Gminy Brzeg Dolny. Wykonujemy zadania związane z zaopatrzeniem w wodę i odbiorem ścieków, gospodarką mieszkaniową, utrzymaniem dróg i chodników, świadczeniem usług cmentarnych i pogrzebowych, pielęgnacją terenów zielonych oraz całorocznym utrzymaniem porządku i czystości.
Ile osób pracuje w przedsiębiorstwie i kto jest w kadrze zarządzającej?
Obecnie w spółce zatrudnionych jest 102 pracowników. W okresie wiosenno – jesiennym dodatkowo skierowanych jest ok. 30 osób do wykonywania prac sezonowych związanych z pielęgnacją zieleni i utrzymaniem czystości na terenie Gminy. Członkiem Zarządu jest również Pani Iwona Narolska od wielu lat związana z zakładem.
Jakie nowe inwestycje zostały wdrożone w ostatnim czasie? Co jest w trakcie realizacji?
W 2018 r. oddana została do użytku nowa siedziba Zakładu przy ul. Urazkiej. Przestronny budynek w pełni zaspokaja potrzeby pracowników ale również klientów, którzy korzystają z usług Zakładu. Obecnie przenoszony jest jeszcze magazyn zewnętrzny i trwają prace porządkowe przy byłej siedzibie działu wodociągów i kanalizacji przy ul. Ogrodowej.
A jak wygląda sytuacja finansowa ZGK?
Rok 2018 spółka zakończyła dobrym wynikiem. Sytuacja finansowa jest stabilna.
W jaki sposób Zakład będzie współpracował z mieszkańcami?
Zakład świadczy usługi całodobowo. W dni robocze w godzinach 7.00 – 15.00 czynne jest Biuro Obsługi Klienta gdzie każdy mieszkaniec może w jednym miejscu załatwić sprawy związane z działalnością Zakładu. Po godzinie 15.00 oraz w dni wolne, wszystkie zgłoszenia od mieszkańców przyjmuje dyspozytor, który w razie potrzeby uruchamia odpowiednie służby Spółki. Zgłoszenia oraz uwagi można zamieszczać na stronie zgk.brzegdolny.pl i portalu społecznościowym facebook.
Porozmawiajmy jeszcze o planowanych inwestycjach w ZGK. Jakie są wyzwania przed spółką w najbliższych latach?
W najbliższym okresie skupimy się na wydzieleniu wód opadowych sieci kanalizacji deszczowej od kanalizacji sanitarnej. Mam tutaj na myśli wyeliminowanie podłączeń rynien do sieci sanitarnych. Sukcesywnie będziemy wymieniać awaryjne odcinki sieci wodociągowej. Na terenie cmentarza planujemy rozbudowę kaplicy, dalsze utwardzenie alejek, budowę dwóch bram od strony ulicy Ks. Puka i Lindego w celu zamknięcia terenu Cmentarza Komunalnego. Będziemy kontynuować upiększanie Gminy poprzez zakładanie kolejnych skwerów, sadzenie kwiatów i roślin ozdobnych.
Serdecznie gratulujemy objęcia funkcji prezesa Zarządu i życzymy owocnej pracy.
Mam 42 lata. Od urodzenia mieszkam w Brzegu Dolnym. Mam żonę Sylwię i trójkę dzieci: Paulinę, Marię i Adama. W 2001 r. ukończyłem wyższe studia „Zarządzanie i Marketing”, w 2014 r. studia podyplomowe „Zarządzanie Bezpieczeństwem i Higieną Pracy”, w 2018 r. menedżerskie studia podyplomowe „Zarządzanie Firmą”.